Istoria Blugilor si Evolutia lor in timp

Denimul este o bază de garderobă pentru majoritatea oamenilor în aceste zile. În epoca vinerilor obișnuite, denimul nu mai este rezervat doar pentru weekenduri sau obiecte murdare. Deși producătorii originali de denim erau Levi, mărci precum Wrangler și LEE au început să concureze cu comerțul cu denim și, spre sfârșitul secolului al XX-lea, designerii au sărit pe bandă de denim și au popularizat denimul și mai mult.

Acest articol va arunca o privire asupra evoluției denimului masculin de-a lungul deceniilor și a modului în care acele perechi au ajuns în garderoba ta.

De unde a început totul
Denimul a intrat cu adevărat în amabilitatea Wild Western American’s în secolul al XIX-lea, în perioada războiului civil. Blugii din denim erau inițial îmbrăcăminte de muncă pentru muncitorii din ferme și din mină datorită țesăturii rezistente, dar și a întinderii și confortului, ceea ce înseamnă că blugii erau pantaloni utilitari perfecti. Denimul a confecționat îmbrăcăminte durabilă, care ar putea rezista la uzură. „Cowboys” a popularizat denimul și a inspirat costumele multor filme din Wild West și apare în mod regulat pe podiumuri, atribuind originea denimului.

Un croitor din Nevada, Jacob Davis, s-a apropiat de Levi Strauss, de la care a cumpărat material, cu ideea de a include nituirea pe pantaloni pentru a preveni ruperea buzunarelor, după ce i s-a cerut să proiecteze o pereche de pantaloni pentru tăietorul de lemne. Strauss a acceptat și, la 20 mai 1873, atât el, cât și Davis au primit un brevet cu numărul 139.121 pe năvod de către Oficiul SUA pentru Brevete și Mărci. În 1936, Levi Strauss și-a adăugat steagul roșu semnat în buzunarul din spate al blugilor, făcându-l primul articol de îmbrăcăminte care are o etichetă exterioară, care este încă o marcă comercială recunoscută la nivel global și care face ca LEVI să iasă în evidență. Compania a creat prima lor pereche de blugi Levis 501 în anii 1890, un stil care a devenit cel mai bine vândut articol vestimentar din lume.

prima pereche de blugi

Anii 1930
De asemenea, în anii 1930, Vogue a prezentat primul său model în denim pe copertă, sugerând că blugii ar putea fi o declarație de modă și nu doar rezervate ca îmbrăcăminte practică pentru bărbații care lucrează. Abia după izbucnirea celui de-al doilea război mondial blugii au fost purtați în afara statelor vest-americane. Până atunci, spre Est, noțiunea de cowboy accidentat în blugi era sinonimă cu clasa rurală și muncitoare. Cei mai orientali mai bogați ar scăpa de viața suburbană drăguță pentru a vacanta la fermele vestice – ferme de lucru unde ar putea juca la cowboy – și a purta blugi a făcut parte din experiență.

Cu toate acestea, în timpul și după cel de-al doilea război mondial, soldații americani își purtau blugii Levi’s când erau în afara serviciului în timp ce serveau în Europa și Japonia. Acest lucru a dat publicului global prima lor privire atât la Levi’s, cât și la originalul lor 501 jean.

Anii 1950
Anii cincizeci au văzut că blugii devin purtarea băieților răi în cultura populară. În 1953, Marlon Brando a purtat blugi Levi 501 în The Wild One, începând o legătură între rebeliune și denim, care a fost o temă repetată în multe filme în această perioadă. Denimul a devenit asociat cu icoane popculture precum James Dean și, bineînțeles, Danny Zuko și Thunder Birds de la Grease.

james dean denim

Această legătură între denim și rebeliune a dus la interzicerea denimului în unele școli publice din America. Variațiile de blugi au intrat în modă în anii cincizeci, de exemplu spălările ușoare, blugii cu manșetă și denimul negru au fost tendințele în rândul bărbaților. Modul de a purta denimul din anii cincizeci poate fi recreat astăzi, cu o jachetă de piele, blugi cu picior drept, converse și o pereche de aviatori.

Un alt fan al denimului a fost regretatul și grozavul Elvis Presley, care a făcut ca denimul dublu să funcționeze pentru el optând pentru nuanțe și texturi ușor diferite ale denimului.

elvis presley denim

Anii 1960
Anii șaizeci au văzut Anglia adaptând ideea băieților răi în denim, cu subcultura emergentă „Rockers” bazată pe ciclism cu motor, iar aspectul lor a reflectat acest lucru. „Aspectul” lor amintea de pictogramele rock and roll din anii 1950.

rockeri în denim

Cu toate acestea, a existat o dezvoltare ulterioară a modului în care denimul era purtat în anii șaizeci, iar hipii foloseau denimul ca țesătură preferată. Vopseaua de cravată și broderia au făcut denimul mai colorat, în timp ce paltoanele din talie și flare / pantaloni de clopot au creat o atmosferă relaxată.

hippies denim

Anii șaizeci au văzut, de asemenea, denimul călătorind în dulapurile clasei de mijloc, elevii protestanți arătându-și atitudinea nonconformistă purtând blugi. Probabil inspirat de Ringo Starr, care chiar și pe coperta lui Abbey Road, purta denim dublu în loc de costumele personalizate, precum celelalte 3 Beatles. Flares a continuat în anii șaptezeci, devenind mai extreme și dramatice și asociat cu platforme.

Anii 1980
În anii optzeci, când denimul spălat cu acid sau piatră a devenit popular. Nu numai că blugii standard albaștri au fost transformați în acid, iar blugii de culoare pastel au devenit populari. De asemenea, au apărut blugi, lacrimi și blugi în stil general. George Michael purta adesea blugi spălați cu piatră, iar Guns ‘N Roses a favorizat stilul în suferință.

arme și trandafiri denim

Acesta a fost deceniul designerii au început să ia denimul mai în serios și denim

Posted in Fără categorie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *